Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?
Zorlu Center Teras Evler
R1 Blok, No: 111
Beşiktaş/İSTANBUL
+90212 269 92 10
info@assessment.com.tr
İşyerinde kayırmacılıkla nasıl mücadele edilir
12.10.2020
Blog
12.10.2020

İşyerinde kayırmacılıkla nasıl mücadele edilir

Daha önce kendi departmanınızdan bir iş arkadaşınıza daha ayrıcalıklı davranıldığını hissettiğiniz oldu mu hiç? En gözde projelerin ona paslanması, sunduğu her fikrin çok değerli bulunması, yaptığı hataların yok sayılması ve sizin tüm çabalarınızın görmezden gelinmesi gibi… Eminim bu durumun pek çoğunuza çok tanıdık gelmiştir.

Ne yazık ki pek çok işyerinde bu tür tabloları görmeye alışığız.

Georgetown Üniversitesi McDonough School of Business’in araştırmasına göre kıdemli çalışanların yüzde 92’si terfi süreçlerinde kayırmacılığa tanık olduklarını söylüyorlar. Araştırmanın en ilginç tarafı ise cevap verenlerin yüzde 25’inin kendilerinin de kayırmacılık yaptıklarını söylemeleri.

İşyerinde kayırmacılık kurbanı olduğunuzu düşünüyorsanız, işte size bu durumun üstesinden gelmek için birkaç yöntem:   

·         Objektif olun

Harvard Business Review’ün araştırmasına göre çalışanların yüzde 58’i kendi patronlarından çok yabancılara güveniyor. Güvenin olmayışı işyerinde görünmez hissetmenize neden olabilir. Eğer sarf ettiğiniz eforun kayırmacılıktan kaynaklı görülmediğini düşünüyorsanız, öncelikle objektif olarak kendi performansınızı bir değerlendirin. Emin olmak için bir mentordan ya da objektif bir kişiden görüş alabilirsiniz.

·         Dedikoduları teşvik etmeyin

Objektif kalmanın bir diğer kuralı da dedikodu ortamından kaçınmak. Muhtemelen sizin gibi departmanınızdaki diğer kişiler de kayırmacılığın farkında ama bunu bir dedikodu konusu haline getirmemeye dikkat edin. Dedikodu moralinizi bozar, kötümserliğe sebep olur. O sebeple yapıcı, problem çözücü konuşmalardan yana olun.

·         İletişimi devam ettirin

Durum ne kadar kötü de olsa iletişimi kesmeyin. Eğer haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız bunu açıkça söyleyin. Yöneticinizle açık, net, sakin ve bilinçli bir şekilde konuşun. Konuşmanızda diplomatik davranın. Pozitif ve verimli olmaya gayret edin.

·         Hayır demeyi bilin

Eğer bütün zor işler size yüklenmiş, güzel işler kayrıldığını düşündüğünüz kişiyeyse, açık açık konuşun, elinizdeki işlerin çok olduğunu ve paylaşmak istediğinizi söyleyin.

·         Sıkı çalışın

Sıkı çalışmaya devam edin. Profesyonel davranmaya ve işinizi gerektiği gibi yapmaya devam edin. Kendini geliştirin ve sık sık yöneticinize neler yaptığınızı gösterin.

·         Öfke beslemeyin

Yöneticinize ya da kayrılan kişiye öfke beslemeyin, çünkü bu genellikle kayrılan kişinin suçu değildir ya da yöneticiniz farkında olmadan kayırmacılık yapıyor olabilir.

·         İK ile konuşma vakti

Eğer her şeyi yaptınız, sabırla beklediniz ama hiçbir şey değişmediyse o zaman insan kaynaklarıyla konuşma zamanı gelmiştir.

Bunlara da bakın
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Daha fazla bilgi almak için Kişisel Bilgilerin Korunması sayfasında bulunan çerezler bölümünü inceleyebilirsiniz.
x